onsdag 2 september 2009

Omstart

Hösten börjar smyga sig fram runt knuten och vi förbereder oss med en massa nystarter. Frida har nu börjat i 5:an, hur hon har hunnit bli så gammal har jag ingen aning om. Dessutom har Emma nu lämnat dagis bakom sig och börjat på förskoleklass med tillhörande fritids de dagar behovet finns.

Själv hade jag räknat med lite ledighet (dvs arbetslöshet) nu när alla de ordinarie arbetarna börjar ramla på plats. Sommarplanerna blev lite ändrade från fyra veckors jobb till sjukskrivning två veckor och sedan jobb i nio veckor. Inte så illa eftersom alla pengar behövs nu när vi båda vuxna i hushållet avnjuter ledighet. Min ledighet har dock skjutits upp igen då jag oplanerat lyckats norpa på mig ytterligare ett vikariat, den här gången fram tills slutet av oktober. Så hej då säger jag till att sova ikapp ;-)

Förutom att jag kanske lyckats skaka liv i den är bloggen igen så händer de ju saker i andra bloggar. SweScrapbook kör med en ordentlig omstart, ni missar väl inte nya adressen http://swescrapbook.blogspot.com

Höstterminen kör även igång hos InkyWings. I fredags besöktes inköpsmässan Formex men redan nu börjar nyheterna strömma in i butiken. Sedan är det inte långt kvar till Papperskraft i Partille. Det ska verkligen bli roligt!

Inga kommentarer: